Site-ul pus la punct de guvernul american pentru ca cetățenii să își facă asigurări medicale, healthcare.gov, folosește întrebări care mai de care mai ridicole pentru ca identitatea acestora să fie verificată, scrie Wall Street Journal.
Printre întrebări, se numără următoarele: „Care era jucăria ta preferată, când erai copil?”; „Dacă ar trebui să ai un nou nume, care ar fi acela?”; „Posterul cărei formații îl aveai pe perete în liceu?”; „Câte oase ți-ai rupt?”; „Scrie numărul de telefon al unei rude”; „Care este numele managerului de la primul tău loc de muncă?” sau „Care era porecla bunicii tale?”.
Întrebările de securitate se folosesc atunci când utilizatorul își uită parola. Pentru a-și recupera parola, identitatea sa trebuie mai întâi verificată, astfel că acesta trebuie să răspundă corect la 3 întrebări. Pentru a se asigura că nimeni altcineva nu știe răspunsul, cei care au creat site-ul au ales întrebări foarte personale sau de detaliu, la care utilizatorii înșiși uită răspunsurile, scrie sursa citată. Acest lucru se întâmplă chiar dacă utilizatorii au introdus cu mâna lor răspunsurile, atunci când și-au făcut cont.
Aceste întrebări deranjează nu numai fiindcă utilizatorii uită des ce au răspuns, dar și pentru că „par concepute de un comediant profesionist”. Experții în securitate spun că întrebările de acest gen ar trebui să fie suficient de grele încât să nu le poată ghici altcineva în afară de utilizator, dar cu un răspuns scurt și care să nu creeze confuzii pentru utilizator, după un anumit timp. Chiar și întrebările aparent simple, cum ar fi „Unde ți-ai întâlnit soția?”, pot fi complicate pentru utilizatorii care au fost căsătoriți de două ori și nu mai știu când au ales respectiva întrebare.
În orice caz, WSJ scrie că mulți dintre utilizatorii care nu își mai amintesc răspunsurile la întrebările de securitate preferă să trimită o aplicație de asigurare prin poștă, renunțând la site.